تمرین‌هایی برای شروع نمایشنامۀ جدید

 

بخاطر رشته‌ام این روزها نمایشنامه زیاد می‌خوانم. حتی مجبورم بیشتر از قبل بنویسم. از آنجا که به رشته‌ام بسیار علاقه دارم، این کارها برای من مسرت بخش است. بنابراین برای خودم چند تمرینی برای شروع نمایشنامه‌نویسی روزانه طراحی کرده‌ام. این تمرین‌ها به تدریج از آسان به سخت پیش می‌رود. هرکدام از تمرین‌ها که برای شما راحت‌تر است با همان شروع کنید و حداقل سی روز هر روز آن را تمرین کنید. در ادامه تمرینات سخت‌تر را هم عملی کنید.

تمرین اول: یک اسم بر روی صفحه بنویسید. بعد برای آن دیالوگی را جلوی نامش یادداشت نمایید. حال در ادامه یک اسم برای شخصیت دوم در خط بعد بنویسید. جلوی اسم او پاسخی به جا و درست به اولین دیالوگ گفته شده‌ بنویسید. همین‌طور ادامه دهید تا جایی که به نظر شما پایان داستان است.

تمرین دوم: یک صفت را درنظر بگیرید. براساس اتفاقاتی که در اطراف خودتان رخ داده است، یک نمایشنامه حول آن صفت بنویسید. برای مثال صفت حسادت می‌تواند موضوع بسیار خوبی برای نوشتن نمایشنامه باشد.

تمرین سوم: نمایشنامه‌های مشهور قدیمی را بخوانید. از آن اقتباس کنید و خودتان مجدد آن را براساس وقایع روز بازنویسی کنید.

تمرین چهارم: نمایشنامه‌های مشهور قدیمی برای مثال نمایشنامه‌های یونان باستان را بخوانید. برای آنها ادامه‌ای به صورت نمایشنامه بنویسید.

این صفحه به تدریج به روز می‌شود و تمرین‌های جدیدی به آن افزوده می‌گردد. …

یک دیدگاه در “تمرین‌هایی برای شروع نمایشنامۀ جدید

  1. Twicsy پاسخ

    Thanks for the auspicious writeup. It actually was a leisure account it.
    Glance complicated to far introduced agreeable from you!

    By the way, how could we keep up a correspondence?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

25 − 23 =